Homologacija

Što je homologacija?

Homologacija ili utvrđivanje sukladnosti vozila je postupak koji se primjenjuje na sva nova i rabljena vozila prilikom uvoza (izvan EU) i unosa odnosno stjecanja (iz zemalja EU), a prethodi registraciji vozila i carinskom postupku (ukoliko se radi o uvozu).  Homologacija se provodi u za to ovlaštenim stanicama tehničkih pregleda u sustavu CVH, HAK. Popis stanica koje obavljaju homologaciju za autobuse klase M2 i M3 možete pogledati ovdje.

Koja dokumentacija je potrebna za postupak homologacije u RH?

Da biste započeli postupak homologacije potrebni su vam potvrda proizvođača, originalni račun ili kupoprodajni ugovor i strana prometna dozvola.  Ako se radi o rabljenom autobusu.  Ukoliko uvozite novo vozilo, potrebni su račun i certifikat o sukladnosti (COC – certificate of conformity). COC izdaje proizvođač vozila.  Ovlašteni uvoznici vozila u RH koji mogu izdati potvrdu.  Homologacija vozila predviđa i usporedbu oznaka broja šasije na vozilu s brojevima na dokumentima koje donesete od strane ovlaštenog kontrolora stanice za tehnički pregled. 

 

Kategorije putničkih autobusa M1, M2, M3.

M1 – motorna vozila za prijevoz putnika koja osim sjedala vozača imaju još najviše 8 sjedala. Među ova vozila ulaze Mercedes Viano  i Vito , Volkswagen Transporter, Caravelle, Fiat Ducato, Renault Trafic Passenger i slični.  M1 vozilima  može se upravljati sa  “B” kategorijom vozačke dozvole.

M2 – Motorna vozila za PP koja osim sjedišta vozača  imaju više od 8 sjedala, a čija najveća dopuštena masa ne prelazi 5 t.  Za upravljanje ovom skupinom je potrebna vozačka dozvola D kategorije.  Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter i Iveco Daily su najčešće prepravljani furgoni za minibuseve koji sadrže od 17-23 sjedala za putnike.

M3 – autobusi koji imaju više od 8 putničkih sjedala i čija najveća dopuštena masa prelazi 5 t.  U kategoriju M3 potpadaju svi midi busevi i autobusi od 27-28 sjedala (Isuzu Turquise, Temsa Opalin, King Long 6900) pa sve do katnih autobusa ili doubledeckera s preko 90 mjesta. (Neoplan Skyliner,  Setra S431 DT,  VDL Berkhof Synergie,  Ayats Bravo I, Van Hool TX Astromega)

Osim putničkih – M vozila se dijele i u druge kategorije. Kompletan spisak kategorija vozila možete pogledati  na stranicama HAK.

Što je najveća dopuštena masa vozila?

Najveća dopuštena masa vozila je zbroj mase praznog vozila i nosivosti koju je propisao proizvođač vozila. Najveća dopuštena masa je navedena u knjižici vozila pod brojem 18. Masa praznog vozila se nalazi pod brojem 17, a nosivost pod brojem 16. Isto je na više manje svim stranim dokumentima koje možete dobiti uz vozilo. Mase vozila će biti sastavni dio svake potvrde  za izdane od  strane proizvođača za  , ovlaštenog uvoznika ili DMZ-a.

 

Godišta proizvodnje

Cijeli sustav vozila u Lijepoj Našoj utemeljen je na godini proizvodnje vozila, a ne na datumu prve registracije kako je uobičajeno u EU.  Naime logičnije je da se gleda početak rada i upotrebe vozila od kada je prvi puta registrirano i počelo raditi nego od kada je proizvedeno. Možemo reći  da bi u tom slučaju i veliki broj vozila kojima se godište proizvodnje i datum prve registracije ne poklapaju bilo godinu dana mlađe.  Da biste saznali godište proizvodnje prema šasiji vozila kontaktirajte ovlaštenog uvoznika (koji može izdati potvrdu) ili državni zavod za mjeriteljstvo (DZM).  DZM će  na zahtjev za izdavanje tehničkih specifikacija vozila  izdati potvrdu taksirati 20 kn biljega i poslati specifikaciju. Zahtjev preuzmite na stranicama DMZ ili ovdje.  

Brojevi šasija 

Osim  službenih načina   informacije o godištu/broju šasije  se mogu naći i na fahrzeuglisten.de – entuzijastičkoj stranici koja nema novijih podataka, ali godišta nama interesantna za uvoz su uvrštena u bazu.  Informacije dobivene ovim putem se ne mogu koristiti pri uvozu ili postupcima homologacija autobusa.

Još samo jedna zanimljivost – WMI World manufacturer identifier ili Globalni identifikator proizvođača autobusa.  Svakoj zemlji i njihovim tvornicama dodijeljeni su jedinstveni WMI-jevi s kojima započinju brojevi šasija pojedinih proizvođača. Listu WMI proizvođača autobusa  svijeta možete pruzeti ovdje.

 

 

 

ZAŠTO EURO BUS ?

10. godišnje iskustvo u poslovima trgovine autobusima i drugim vozilima.
Brzina, profesionalnost i nivo usluge od planiranja do realizacije autobusa.
Više od 400 zadovoljnih poslovnih partnera u Hrvatskoj, regiji , EU i Kini.

PRATITE NAŠ FACE

Pratite naš facebook profil, lajkajte postove i učestvujte u nagradnim igrama za naše fanove.

ŠTO RADIMO ?

Pronalazimo za Vas autobuse, minibuseve i druga vozila po najboljim cijenama.
Transport, uvoz i homologacija novih ili rabljenih vozila iz zemalja EU i Kine.
Konzalting, prikupljanje dokumentacije i izrada investicijskih planova.

AUTOBUSNE VIJESTI